Felanmälan

Garantier och felanmälan.

Följande garantier gäller:

Peab Bostad lämnar 5 års garanti enligt kontraktet mellan bostadsrättsföreningen och Peab Bostad.

Felanmälan under garantitiden kan mailas till:
annika.pettersson@peab.se
Vardagar 08.30-16.00. Tel: 0498-28 39 11

Uppge föreningens namn, ditt namn, fel, lägenhetsnummer samt telefonnummer.
(Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom t.ex. handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debiteras dig som bostadsrättshavare).

Besiktning

Innan inflyttningen genomförde en opartisk besiktningsman en slutbesiktning för att säkerställa att bostaden är i godkänt skick. Eventuella besiktningsfel åtgärdas kostnadsfritt.

Om ni upptäcker fel efter inflyttning, dock inom sex månader, är det viktigt att omgående anmäla dessa. Våra servicetekniker åtgärdar de fel som bedöms som byggtekniska fel och inte faller inom ramen för tillåten byggfelsnorm.

Peab har dock ett garantiansvar i fem år. En syn av lägenheten görs efter två år av besiktningsman.

Peab ansvarar dock inte för fel som orsakats av slitage eller misskötsel. Vi vill därför poängtera vikten av att följa drifts- och underhållsinstruktioner för att bevara bostaden i bästa skick och samtidigt få en optimal boendemiljö.

Var noga med att vårda ert nya hem.

Felanmälan tv/tele/data
För mer information/felanmälan kontakta Telia kundservice fiber/lan tel.nr 020-24 02 50

Electrolux

Felanmälan angående vitvaror skall felanmälas direkt till Electrolux på telefon 0771-76 76 76 

Akutjour dygnet runt (kväll och helg utanför kontorstid)

Jourmontör, Securitas telefon 08-657 77 50

OBS! Endast akut annars kan den som anmäler komma att debiteras.

Hiss

Jourmontör, Kone/Cimphiss  telefon 0771 50 00 00